Creative X-Fi Xtreme Audio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative X-Fi Xtreme Audio op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

meinie1 wijbenga 08-08-2011
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Matige geluidskaart als je hem vergelijkt met onboard
HD,je moet softwarematig alles uit de kaart halen om een enigzins acceptabel geluid te krijgen,bij plaatsen kaart gelijk een irq conflict met de ati videokaart zodat ik hem in een ander slot heb geplaatst,voor het geld dat je betaalt zijn er absoluut betere kaarten te krijgen,mijn advies kijk uit naar iets anders.

elatron 15-05-2009
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Dit is een heel mooi kaartje voor zijn geld. Het geluid is
zeer goed. Er valt met de goede drijvers en software heel wat in te stellen.
Ik heb hem aangesloten op mijn oude Cambridge 1000 dat is een 4/1 speakerset van Creative. Regelmatig krijg ik kippevel van het goede geluid.
Als mensen klachten hebben over het geluid en de instellingen dan kan je beter een goede geluidsboxenset en de juiste software instaleren.
Dit kaartje is echt waar voor je geld. Bovendien kan je nog een externe aansluiting maken
om er een audio signaal op te zetten. Op de print zit een 4
polige aansluiting, met een 3.5 chassisdeel heb je de boel werkende op stand AUX.
je kan dan gewoon in topkwaliteit geluid opnemen.

DennisXFI 22-04-2009
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Heb de kaart nu een paar dagen (helaas) in huis.
De kaart aangesloten op een high-end installatie, en het geluid is gewoon letterlijk zelfs minder dan mijn onboard audio.
Moest een geluidskaart aanschaffen omdat mijn onboard audio kapot ging.
Ga hem over een tijdje weer weg doen en gaat voor een van Asus welke wel goed schijnen te zijn.
Ben wel te spreken over het 5.1 geluid, en omdat ik geen referentie geluidskaarten heb (uit gezonderd mijn kappotte onboard audio) geef ik hem toch een 7 voor geluidskwaliteit.
De drivers installeren ging ook gemakkelijk en zijn wel redelijk tot goed. helaas laten instel mogelijkheden te wensen over.
wil namelijk de bassen via 5.1 mode naar mijn front speakers hebben i.p.v. naar een subwoofer die ik niet heb.

Anton N. 19-08-2008
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Begin vorige maand (juli/2008) heb ik deze kaart aangeschaft. Vandaag heb ik hem weer ingeleverd en mijn geld terug gevraagd.

Na wat onderzoek te hebben gedaan naar X-Fi, dacht ik met deze kaart wel een leuke geluidskaart in huis te hebben gehaald. Misschien is het mijn fout geweest dat ik niet beter onderzoek heb gedaan naar deze specifieke kaart.

Na een kleine maand stopte deze kaart met een goede output te geven op de microfoon. Om er achter te komen wat de oorzaak was en of er een mogelijke oplossing voor was, heb ik het internet eens afgespeurd.

Zodoende kwam ik er achter dat deze kaart helemaal geen X-Fi kaart was. De kaart gebruikt namelijk de chipset van de Audigy SE. Een oudere kaart dus.
In principe betaal je het geld voor een X-Fi, maar haal je een opgeblazen Audigy in huis.

De kaart presteerd uiteraard beter dan de onboard geluidskaart op het moederbord.
Echter, als je een X-Fi kaart wilt; Dan is dit niet degene die je wilt halen aangezien het geen X-Fi kaart is. Sterker nog; laat deze kaart gewoon links liggen en haal een goedkopere Audigy kaart; dan heb je precies hetzelfde in huis als deze 'X-Fi' Xtreme Audio en nog wat goedkoper ook...

Henry 09-04-2008
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Deze kaart een klein jaar geleden gekocht en ik vind het een absolute miskoop, matig geluid (Klinkt zonder chrystaliserkunstgrepen meer als onboard audio !)en matige drivers voor Vista. Over de driverondersteuning van Creative zullen we het maar niet hebben. Heb deze kaart eruit gegooit!

Anonymouse 03-06-2007
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Fantastische kaart met bruikbare software. Ik had eerder een Philips 5.1, echter deze X-Fi slaat alles. Ik gebruik deze in combinatie met de Logitech X-540 speakers. 'n Grandioze set. Draai eens Mike Oldfield Tubular Bells Weightlesswaarna je enorme spijt krijgt dat je dit duo niet veel eerder gekocht hebt;-) Het geluidspectrum komt geheel aan bod zonder enige vervorming!

Peter391 06-12-2006
Geschreven voor: Creative X-Fi Xtreme Audio

Heb de kaart nu een paar dagen in bezit. Voor wie veel muziek beluisterd via
een echt goede installatie is dit een goede keus. Had hiervoor een audigy kaart
en deze klinkt voller. Voor degene die ook veel spelletjes speelt is het aan te
raden om een uitgebreidere kaart uit het X-fi gamma van Creative aan te
schaffen.